Echografie

Echografie in onze praktijk

Met MSU (Musculo Skeletal Ultrasound) kunnen opnamen gemaakt worden van het houdings- en bewegingsapparaat. Dit wil zeggen van pezen, spieren, banden, slijmbeurzen, botten en gewrichten. Hierdoor zijn wij bij Fysiotherapie Delden in staat diverse aandoeningen in beeld te brengen. Onder meer irritaties van pezen, zoals afwijkingen aan de achillespees, een eventuele tenniselleboog en verkalkingen in pezen (bijvoorbeeld rond de schouder). Ook hielspoor of een aanwezige slijmbeursontsteking zijn op een echo zichtbaar. Info:  Dynamic in Almelo.

Opleiding

Andre heeft de cursus musculoskeletal (spier/bot) ultrasound van Dynamic/Fysus gevolgd en afgesloten met een examen. Deze cursus is gericht op het gebruik van echografie als diagnostisch middel in de fysiotherapiepraktijk. Om de kwaliteit te garanderen volgt hij regelmatig bij- en nascholingen op echogebied.

Toepassing

Echo zal in onze praktijk voornamelijk toegepast worden voor beoordeling van spier/bot aandoeningen van de schouder, elleboog, pols/hand, heup, knie en enkel/achillespees. Spierscheuren, zoals bv. een zweepslag, kunnen ook prima worden beoordeeld en gevolgd in herstel.
Echografie is pijnloos en niet schadelijk en kan zo vaak als gewenst worden herhaald. Inmiddels hebben de huisartsen al vele malen gebruik gemaakt van deze extra expertise binnen Fysiotherapie Delden.

Vragen over echografie bij de fysiotherapeut? Neem contact op met:

Andre Stroet
Info@fysiotherapie-delden.nl

De E Cube 9 van Alpinion is het het echo apparaat van Fysiotherapie Delden echografie met scherpere beelden, doppler en power doppler